LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, January 5, 2010

Kejapnya 10 tahun

Puncak Gunung Kinabalu. Sapa penah sampai ke atas neh? Saya penah sampai...sampai kat kaki gunung aja..bila ntah nak panjat naik atas tu..heh
Saya tatau la en suami prasan ke idak yang dia dah menetap di semenanjung dah masuk tahun ke 10. sparuh dr 10 thn tu, en suami habiskan kat bt pht,johor ..study kat kuittho.

Dan separuh lagi tu, en suami merantau ke utara . Cari pengalaman, cari bini..hehe. Saya pernah la tanya kat en suami, sama ada dia tak teringin ke balik keje di Sabah? Hmm,tanya2 ayam je..saya tak pernah tanya betul2 sbb klu boley tu,tak mo la en suami kata ' Ya..hmm, jom kita balik sabah'. Haa,baru meraban ,klu en suami btul2 wat keputusan nak balik kija sana..huhu.

Kalau ikutkan famili suami, mak n bapak mertua saya sebolehnya mahu anak2 berkumpul semuanya di Sabah dan menetap di sana. Lagipun, mak saya pun pernah gtau,yang saya perlu ikut suami ke mana pun, suami pergi. Tak boleh membantah. Syurga isteri bawah tapak kaki suami kan?

Hmm, skang ni..i follow je my husben. Selagi en suami senang mencari rezeki di utara neh..selagi itu saya turutkan aja. Klu satu hari nanti, en suami tetiba kata, jom kita balik Sabah. Maka kenalah saya packing barang, angkut naik belonnn...heee..mungkin tahun dpn ka, 5 thn lg ka, 10 thn lg ka, ataupun balik Beaufort masa pencen nanti ka.
Apapun, skang ni ..yang paling penting, walaupun saya berjauhan dengan famili mertua..saya menantu paling bungsu ni, sama sekali tak akan melupakan n mengabaikan famili di sana..esp mak n bapak mertua saya yang saya kasihi..hmm ,saya tatau le kan orang lain sebab slaloo jumpa mak mertua..tp pada saya yang skali skala ja dapat bersama ni..kekadang tu, rasa rindu tu menebal sungguh pada mama n bapak di Beaufort..macam mana saya rasa rindu pada mak n abah saya..yang walaupun tak jumpa 2 minggu ja pun..uhuhuhu
Amaran- Ini bukan entry membodek mak mertua ,hokeh..mak mertua saya tak baca blog..hehe

*Isk,terganggu tui nak menulis entry kali ni..penat aih dok dengaq Sheila Rusli a.k.a Malika dalam drama Cucu Betong tu bercakap..awat dia banyak sangat cakap gaya macam orang tak cukup nafas , haaa..? Rasanya dia nak wat muka seram..tp bila banyak sangat dok hup hap hup hap, dengan tangan mengepak2 atas loteng tu..dah jadi tak seram dah plak...haa, tak pasal2 masuk psl Malika..haha

6 comments:

Jiey^Mien said...

best jgk sesekali tuka angin dok tempat baru ek..
=)

Mila_ibu najihah said...

sy pun rindu sgt kat sabah..bak kata mama damia, isteri kena ikut suami..maka tinggalah sabah tanah tumpah darahku. eheks.

p/s: kami pn slalu pelik dgn malika..mcm tak cukup oksigen..kami slalu cakap..aa..keluar da astma dia..hehehe..

eiNa said...

hahaaa..Aira kan dia pandai ajuk mcm Malika tu.. haaaaghh..nnt dia buat cungap cungap.. tak larat nak gelak klu teringat..

Diyana Zulkifli said...

jiey:hmm,itula.diyana n suami dlm 2 thn ni..mmg asyik jd org nomad ja..kejap penang, kejap ke johor n skang ni patah balik dok utara..ini kira lama la juga 1 thn dah ni dok bkt mertajam..klu bley stay lg sini, baru nak pk beli rumah..

mila:hmm.huhu.itula..kenala kan kita ikut en suami pegi mana pun.kampung mila kat sabah ek,area mn?

mila n k eina:hehe.itula..crita tu best...tp malika tu mcm over sgt..huhu

Mila_ibu najihah said...

saya org KK, my mom yg asal beaufort, Kg.Lumadan.. :)
Bila mama damia upload gambar buah tarap tu..trus rasa terlior plak..ayakk..syedap buah tarap tu klu wat cucur..hmm..kena balik musim buah, barulah merasa, kalau tak..makan daun je lah.kihkihkih..

Diyana Zulkifli said...

mila:eh.eh.ye ke org kg lumadan..mmg org bofot jg la ek ni..hmm,ntah2 sedara kan..:)