LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, July 12, 2010

Baik hati kan saya?

Dalam minggu kebelakangan ni,saya kasihan sungguh tengok suami. dia sangat letih nampak. ada juga dengar en suami bunyi,cakap dia keletihan sbb keje banyak. saya iyakan.dalam hati saya, i ye ke? dah kdg2 nak subuh baru tido tengok bola..mana tak letih.ehehehe.dah terkeluar suara hati kat blog ni.ampun en suami..peace!

Dan malam tadi,lepas balik Tesco. Ali ngamuk nak nenen.Mia plak serentak ngamuk nak susu.saya dengan suara yang ayu2 pegi jemput en suami yang tengah asyik main game..minta tolong dia dodoikan mia sementara saya nak nenenkan ali.

Dalam 5 minit pertama,mia merengek2 lagi.dah papa dia garu2kan kepala,pastu dia senyap.dah tidur rupanya.
tengok2 yang papa dia pun,mengerekot sekali kesejukan..tidur.

dengan baik hatinya,saya selimutkan dua beranak tu.
saya setting baik punya aircond.
yang ali plak , dah tidur sebab dah kenyang nenen.
saya masukkan ali dalam baby cot,dan selimutkan dia baik2.

pastu tutup lampu.dan tutup pintu.

tengok jam baru pkl 10mlm.saya lipat2 kain. iron baju nak gi keje and then saya join 3 branak td.

saya bangun pkl 1 pg,kejut suami ala2 manja gitu..'tak nak tengok bola ke..?'

senyap takde respon.

dan saya pun sambung tidur balik

bangun pkl 5 pg td nak siap2 gi skolah, saya tengok suami tidur lg.siap berbungkus dalam selimut.

ooh,kasihan en suami. dia tak tengok final Wc pun malam td.sebab?bini dia tak kejut.

biarlah paul kurita dengan kepah2nya. good bye world cup! jumpa lagi 4 tahun..

6 comments:

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

mmg sangat baik awak ni..

atulhani said...

malam tadi aku pun tido sorang.. bagi can laki aku gi layan bola dengan kawan2 dia.. huhu

ch@ said...

iyaaa isteri solehah, sungguh baik :)

BIONIC WOMEN said...

hubby kita lak..demam dah 2 hari tapi wc nyer pasal malam tadi sanggup berjaga...then hari ni x g keje sebab demam semula..x cukup rehat camner demam nak baik..hehe

lily lotus said...

yeah jumpa lagi 4 tahun wc!

FrH said...

hahahhaa .. kesian ateng xdpt tengok final WC.
aku kejut laki aku dgn aku skali bangun tengok, dgn anak aku skali aku transfer tido dpn tv .. haha.

xpe la, lg 4thn ok! :)