LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, October 6, 2010

Kahwin awal vs Kahwin lewat

Ler.pesal rasa kekok plak nak update blog.sebab lama tak bukak kot.hee.


tadi rasa macam banyak nak citer.tapi ,bila ngadap ..blank la plak.


Ameng lahir masa mak baru umur 30 tahun. dan seterusnya,mak terus aje rehat...sekarang mak kelek Mia dan Ali..ramai yang ingat mak kelek anak bungsu...[?].apakah..?har har.
 
Macam gefren dan boifren kan akak sorang neh? Kak Zana dan anak sulungnya yang dah nak masuk tingkatan 3. Kak Zana sekarang baru pertengahan umur  30 an tapi best btul tengok..anak2nye dah besar2..


Saya?Meniti umur 30 tahun tak berapa lama ja lagi..tapi masih mengelek anak kecik. huuuu..oh,mencabar betul rasa.
Umur makin meningkat. dan saya rasa sistem ketahanan badan sudah semakin menyusut..dan masih tersemat di hati ,sebelum cecah 35 tahun..harapnya boleh tambah lagi skurang2nya sorang lagi.
Pengasuh Mia dan Ali yang baru umur 23 tahun.tapi anak sulung dia dah umur 5 tahun. wah. terkejut juga saya ,sebab ingatkan zaman sekarang ni..dah kurang orang perempuan yang berkahwin di usia muda. hmm. masih ada jugak ye.

Ingat lagi mak cerita, dulu arwah nenek kawin..umur 12 tahun..bila suami balik kerja, tengok bini dok main batu seremban depan beranda...sweet je rasa .keh keh

9 comments:

kinna said...

tu la, mula la nyesal tak kawen awal.huhu. konon2 dl nk ngaji tinggi2. pastu keja gah-gah. alih2 bila beranak, ke dapur jua.. rumah tangga comes first

transformed housewife said...

kawin awal ke kawin lambat ke, tu semua rezeki masing2 kan. tapi knur arwah mak dulu mmg tak bg kawin awal mcm dia sbb dia nak semua anak2 dia habis belajar sekurang2nya peringkat ijazsh pertama.

atulhani said...

mak aku citer dulu pun nenek aku kawen awal,umur 11thun.. t*t*k pun lum tumbuh..hehe.. dsbbkn kwen awal,ank ramai..adik bradik mak aku 16.. cm kakak aku plak..jodoh smpai lewat..skang 40,ank sulung 5 tahun,yg kecik 2bulan... rezeki masing2.. klo boleh aku pin nk kawen awal dlu..tp semua tu kn dah dtentukan...

Shikhin Ishak said...

saya yg dah nak masuk 30 nih blm ada anak lg..huhu..anak tekak ada lah.. =))

BIONIC WOMEN said...

Diyana dah ada 2, ni ha..usia semakin menghambat tapi nak dpt no 2 ni ken men susah ag lekat..huuhuu

Lin said...

kih² comey je nenek ngan atok ko. mak aku kawin umo 17tahun. tu pasai anak sulung(abang aku) umuq sebaya pak mentua aku! muahahaha..laki aku memula jumpa ayah aku terkonpius..nak panggil ayah aku pakcik kat 'atok'..dah dia tengok sebaya cam atok dia jek.kihkihkih

Diyana Zulkifli said...

kinna:keh keh.ke dapur jua.[sekali sekala,ini utk diyana ja lah].haha

transformed housewife:hmm.itula kan kak.samala mak saye pun.die tk bg kawin awal.sbb soh kami habis belajar dulu

atulhani:hehe.org dulu2 lain kan atul.lagi awal,dikira lagi selamatlah ada yang menjaga anak dara tuh.

Diyana Zulkifli said...

shikhin:tkpe kin.nanti sekali Dia bagi,kembaq tiga!!aminnn..aku doakan utk hang ;)

bionic women:haa eily pun. diyana doa,nnti eily ligan diyana cepat2..hehe.

lin:hehe.iyeke?ko anak2 yg last2 ek,ke bungsu?

Diyana Zulkifli said...

tak apa la , kawin awal or kawin lewat..kalau kawin awal pn tk de rezki nk dpt anak awal pn sama jugak...usia mmg tk boleh nk dihalang, makin menaik so bilang je usia tu...apa pun hopefully rumah tangga kita mndpt keredhaan dan kebahagian...amin.