LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, July 27, 2009

Damia n wayang


Semalam,1st time bawa Damia tengok wayang. Takde le gilenye saya laki bini nak bawa dia tengok cerita yang sound nye keboom keboom punya kuat.Kiterang tengok Ice Age 3: Dawn the Dinasours.hehe.Kartun ajala yang boleh attract Damia.
Saje saya nak test si kenit ni. Nak tengok dia nak meragam ke tidak. Hmm,saya dapat agak dah..Damia tak kan nangis..dia ni memang jenis berani sikit..
Ya,tekaan saya betul . Masuk2 je panggung, saya tengok Damia sibuk pandang ke kiri ke kanan..dia heran la kot gamaknye..bilik apa la yg gelap cahaya suram2 tu..Bile start je filem, Damia terus senyap, tekun betul dia tengok skrin kat depan. Pastu membulat je mata Damia bila nampak mammoths Manny and Ellie dalam filem kartun tu bercakap. Tengah semua orang fokus ikut jalan cerita tu, tetiba Damia menjerit sambil tepuk tangan!! Siap gelak plak tu bile tengok Manny n Ellie berlari2 dari dikejar seekor Dinasour T Rex....huhuhu, adus ...terkejut mama, Damia oi. Jenuh juga En suami n saya nak tenangkan dia sebab dia terlampau excited nak turun pegi ke depan 'pegang' mammoths...huhuhu.
Anak saya ni mmg cenggitu, dia memang agak kalis bunyi n tak takut dgn suasana sekeliling. Dia cepat adapt dengan environment baru. Dengan orang pun tak takut. Hmm,jangan la Damia ni jd pemberani sangat sampai gigit2 anak orang nnti..sian saya baca pasal anak kak eina [member utm saya] yang kene gigit ngan budak kat Taska tu. Sian..
Kadang2 tu,terpikir juga ..dari manala perangai berani budak ni datang..yg pastinya bukan dari saya yang penakut dr segala segi ni la kan.
Papa dia punya perangai la ni dia ikut kot.. huhu

3 comments:

3740Journal said...

wah..airyll yang dah besar pun belum penah tgk movie..hebat ahh damia..

eiNa said...

donat bawak damia p tgk movie??
terror nya damia x takut..:P
ahh.. jgn jadi over berani plak satgi p geget budak2 lain.. hehee

Diyana said...

aza: hmm, mcm ko tak tau..aku kan kaki wayang.huhuhu.

kak eina: mak borek,anak rintik la kan. itule, risau jg si damia ni..dia mmg agak aktif. semput jg nak pedho dia.