LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, July 21, 2010

siapa dalam block list fb korang?

korang takde block orang ek kat fb?baiknya korang.^^

saya ada.

saya setting block awek 1 dan awek 2 kat akaun fb en suami. kat fb saya pun sama.haha.tak bulih.tak bulih.marka2 lama en suami cun2.saya rasa tergugat.

dan ex saya pun.saya reject.tapi...saya add bini dia.motif?ntah.

ini tahun lepas punya cerita.

tapi tetiba ,sangat teringin nak tahu perkembangan mereka bertiga itu.sekali lagi
saya unblock dieorang. dan kemudiannya saya add fren semula..motif?ntah jugak.

awek 1 en suami:masih cun.makin cun.cun sangat2.haish.baru bersalin anak sulung.dalam hati:yes,aku menang sbb aku dah ada dua.tapi tang cun tu,aku kalah.

awek 2 en suami:baru kawin.dalam hati:yes,aku menang jugak ni.dia baru kawin.

bini ex:juga dah nak masuk 2 tahun kawin.tapi belum ada anak.dalam hati:yes!yes!yes!memang aku yang menang. saya paling benci budak ni. benci kuasa 32.sebab dia ,saya pernah lempang lelaki.dan kalau dia ada depan saya masa tu,dengan dia2 saya lempang.tak pun tarik tudung dia sampai tercabut. tapi itu dulu la.bila tgk status fb dia pasal tgh ikhtiar nak mengandung,terbit jugak rasa kasihan.saya send mesej via fb,minta dia amal asid folik dan doa byk2.dia cakap makaceh.mula benci.pastu kesian.and then sekarang?perasaan saya statik.

Astaghfirullah al azim...

apa masalah saya weh?

setan ko ,syaitannn!

syaitan itu ada dalam diri saya.bila kadang2 muncul,hati mula nak sakit.

perempuan,oh perempuan..
bila lelaki tak jujur,ko kata dia kaki auta.
tapi bila dia jujur ,ko kata dia sengaja.
apa ko nak wahai perempuan?
sorang2 pun boleh emosi tak pasal2.pms kah saya?

saya masih menyimpan dendam kan.
saya pernah pujuk en suami,jangan simpan dendam tapi yang sebenarnya saya lagi kuat berdendam dengan siapa yang c.u.r.a.n.g. macamana nak buang ?pliss help me.sekarang ini,saya bimbang mungkin perasaan tak redha saya ini buatkan rezeki mereka terjejas.

Ya Allah,ampunkan aku. Dengan lapang dada, mulai hari ini saya maafkan mereka...

15 comments:

mila.ibunajihah said...

diyana.. i know how u feel.. :)

NM said...

huhu...aku pun ada gak block org.kes aku menyampah dengan sorg minah ni jadi stalker.pastu suka komen perli².dah aku block fb tu menggedik juga nak baca blog aku..ee kes irihatinye pasal la tu.huhuhu

Shikhin Ishak said...

aku tak kisah pasal ex husband aku,dan aku pun tak kisah kalau dia tau pasal ex aku...mula2 memang sentap,tp lama2 dah tak koser nk layan..ada gak bini para ex aku add aku di fb.motip?aku pun taktau.

3740Journal said...

aku tak tau pun nak block org kat FB tu macam mane..

kenapa kalau ade anak or ade ramai anak dikategorikan sebagai menang?

FrH said...

aku ada block 2 org ni yg bermulut puaka. sbb dia suke ckp buruk psl aku belakang aku (sbb dah kantoi).

aku xpedulik psl ex aku (aku tau ex aku ada fb tp aku xpernah nak add & xnak amik tau psl dia lgsg). laki aku plak xde ex (aku 1st gf & terus jadik bini) so aku xla mental hehe.

hurmmm part menang kalah tu rasa cam xbest sikit la, sbb rezeki tu dtg dr tuhan. mungkin kau lebih kt situ tp diorang lebih kt tempat lain. apa pon hal ada anak ke x tu bukan competition. rezeki masing2 Allah dah tentukan.

Diyana said...

aza:huhu.emo beb.itu yg sampai rasa mcm tu.tapi last2,rasa menyesal la..kdg2 dtg emo camni.istighfar ja ubatnya.

frh:yerp.btul.itu yang saya kata bila datang syaitan tu,mula rasa diri ini 'menang'..ini sisi gelap hati yang perlu dibuang.maybe sbb saya mmg jns berdendam mungkin sbb itu terikut2 emosi.

Diyana said...

mila:diyana dah lega.selama ni,sbb menyimpan dendam.hati sakit...diyana dah lepaskan semua sekarang..

lin:huhu.aku dah unblock derang.aku rs,aku teruk plak wujudkan perasaan bersaing2 dgn dieorg..

shikin:aku kesah.aku kesah..uwaa.tp,mulai malam td..semuanya aku dah lepaskan...hatiku lega.

eifa said...

takde block sesape pon...sbb hanyer add org2 yg kenal jek..tah sape2 yg tk kenal tuh biler derang add delete jek /ignore jek... :D

ch@ said...

erm... mcm mana nak buat block tu? errr... saya add smua ex-bf masa skola dulu, saje nak tahu perkembangan dorg. huih mcm ramai je ex eh? hahaha ala kekawan je.

Nur Sakinah Ahmad said...

block gak..block exes hubby (tp suka je tgk profile derang n baca blog derang..huhu)

lagi satu block adik angkat yg sgt saiko..asal kita log on fb, xsmp sesaat dia dh antar msg berjela2. tak jwb dia cm bebel2..budak2..

BIONIC WOMEN said...

saya ada block sorang pompuan yg terkejar2 kat laki saya even dia dah ada laki, walaupun dia x pernah add saya..tapi saya awal2 ag block..hehe
waaa...arini Diyana dapat pahala memafkan org..tapi kuat jugak berdendam ek..hehe

Diyana said...

iefa:hmm.kdg2 ada jg saya ignore sape2 yg tk kenal

ch@:ada setting kat security fb tu.heh

kinna:adik angkat saiko?huhu.takuttnyeee..

bionic women:diyana bersyukur dikurniakan suami yang baik dan anak2.tapi dendam di hati,buat hati tak selesa.rupanya dgn memaafkan orang, hati rasa lega..diyana mmg jns amik masa nak sembuhkan hati yg luka..huhu

Eliza Sulaiman said...

cigu mmg rock!

hehe!

=D

<3

atulhani said...

saya takde FB pasal secara official saya telah "block" mereka semuaa..... ahahahhaha..

yanadzul said...

yana block ex hb.. gatai nyampah.. sorang tu.. dok boh gambaq laki aku dlm fb dia..apa motif?? wpun ramai bergambar dlm tu.. siap tulis kenangan lamo.. meluat aku..:(