LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, August 13, 2010

perlunya ubah masa tidur di bulan puasa

tidur adalah aktiviti paling penting untuk saya.tanpa tidur yg cukup, saya akan mengalami delusi seharian di tempat kerja.

kawan yg kenal saya mesti dah cukup masak dgn saya yang jarang stay up study.kalau aku stay up,means esok kat kelas akan jadik aktiviti tidur spjg hari.klu kat skolah dulu, saya akan tidur sebaik sahaja supper di dewan makan.lantakla suma orang stay up.janji saya bleh tidur...haha.

begitu jugak masa di u.saya memang kaki tidur dalam bilik kuliah.tmbh2 klu dewan kuliah itu besar dan ada aircond.mmg jawabnya.datang saja.sign kehadiran.pastu tidur..sampai habis kuliah.nota kuliah suma copy cik meeja and yana. saya grad adalah kerna nota mereka berdua.harap maklum..haha.

eei.tak taula kenapa.saya memang jenis tak boleh kurang tidur.at least,kena tidur 6 - 8 jam. kalau kurang dr itu, saya akan mamai dalam sedar.tengah suap mia makan pun, saya bley lena!haha.

sangat kronik kan.

kebiasaannya.balik skolah.bila mia ali tidur .saya akan join untuk 1-2 jam.kiranya malam klu tidur lambat pun takpela.sebab td petang dah cover 2 jam.

kiranya tak tidur petang.saya akan cuba tidurkan diri sebelum jam 11 malam. dan bolehlah bangun esok pukul 5 pg.

dan di bulan2 puasa ni,disbbkan kena bangun pukul 4 pagi. jadiknya..masa tidur saya adalah pkl 9 atau 10 malam .malam sangat muda kan masa tu?tapi..hmm.i dun care.klu anak2 blum tido pun..saya akan serahkan pada en suami.sebab mama perlukan istirehatt yg cukuppp..huhu.sebenarnya yg sebetulnya..mama kaki tidur.hak hak.

4 comments:

transformed housewife said...

bagusla tidur selalu cukup. Tu utk awet muda jugak tau.

atulhani said...

eh.. sama lah kita.. teringat zaman sekolah dulu... aku memang tido awal.. rasanya awal dari hang kott......

Diyana said...

transformed housewife:yerp.btul!hehe

atulhani:kui3x.haha.tkpa ko pun dah ngaku dulu.ngatkan nak masukkn nama ko skali masa citer psl skolah tu,tp takut ko marah plak..hehe.hang mmg awai dr aku tidoq!heh

mila.ibunajihah said...

saya top up di hujung minggu..ekeke..