LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, August 17, 2009

~:Esok hari raya..~


Haa..mcm pe lg tajuk entry..posa pun tak mula lagi,berangan nak raya..citt podahhh..

Esok memang hari raya tapii..hari raya untuk saya dan en suami. Kami berdua merayakan hari ulangtahun perkahwinan ke-2 pada 18 Ogos ni!Yey....alah..macam ade celebration spesel..takdele..en suami sangat tidak reti mende2 alah cenggitu..dulu awal2 kenal, saya adala juga kecik hati..[haha] tapi bile 4 tahun kenal and then dimeterai plak dengan ikatan perkahwinan,eden dah masak sangat dengan en suami ni..:). Kiterang akan celebrate cara kiterang..takde candle light dinner,tkde bunga2an berjambak..sekadar diiringi doa smoga berkekalan sehingga ke hujung nyawa..[donat poyo....]

Aritu kan kami pegi PD, kiterang berkesempatan pergi ke hotel mula2 tempat pertemuan kiterang 6 tahun dulu..saje nak bergambar kat tempat 1st jumpe..aiseyman,terimbas la plak kisah lama beb...uuuu...


Zuda and Atul..korang mesti ingat ape jadi kat aku pada bulan Jun, 6 tahun yg lepas kan ???


Gmabar kat bawah ni..'bukti' yang saya amik selepas saya pegi jumpa 'Ah Choi' untuk pulangkan wallet..see..see..tengok muka kantoi Ah choi...heee..


Amaran : Anda semua sila abaikan imej saya yang ala2 budak kurus itewww..ini gambar 6 tahun lepas,ok?masa umur baru awal 20 an...hahahahahahaha

Nak kene rewind ke kisah lama tu...?ala..malas la plak...sbb saya dah penah story alkisah pertemuan saya n en suami dulu kat blog lama. Tapi takpela..saya rewind sikit..

Al kisahnya..

Kami berdua 'dipertemukan' secara tak sengaja kat PD masa reunion ex SMsah bulan Jun 2003 dalam suasana yang haru biru..semuanya gara-gara wallet en suami tercicir..

AH Choi sebenarnya ada agenda sulit nak usya saya secara sembunyi2 dr jauh ..sebab tula dia ikut member skool saya pegi PD padahal bukan reunion sekolah die pun..en suami rupa2nye dah lame call2 no fon saye sebelum tu dengan menyamar sebagai Ah Choi..saya layan ajala..ntah mamat mane call. en suami rembat no fon tu dr member saya tu la..itu pun dia buat sembunyi2..

Tapi, agenda sulit tuan empunya badan yang konon-konon nama AH Choi ni tak kesampaian. Sebabnya wallet dia tercicir..siap dia nak pegi report polis dah haa nak laporkan kehilangan wallet.

Dan nak jadi cerita seramai2 umat manusia kat resort tu...saya yang jumpa that wallet..hmm.

Padanla muka kan...Ah Choi kantoi hidup2..hehehehe. Saya cool masa tu, tak hangin pun bile dah jumpa 'ah choi' yang sebenar walaupun bukan dirancang.

Apapun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi sebabnya jodoh saya tertulis kat PD rupenye..

Itula..dulu2 berangan nak jumpe jejaka idaman dalam suasana romantik, tengah berjalan2 kat pantai..pastu ceploss, putera idaman muncul depan mata..haha,hmmm..jadi le juga realiti angan2 tu.

Walaupun tepi kolam renang..tp kire tercapaila angan2 sbb dekat ngan pantai juga..hahahaha.

Maka akhirnya, Ah choi dah bertukar menjadi En Suami a.k.a Ateng hehehe..

Kay, ini gambar terbaru kami, di tempat pertama kami bertemu dulu..and for the 2nd time siap dah bawa 'hand bag' satu..heee...


Di kesempatan ini, saya ingin ucapkan SELAMAT HARI ULANGTAHUN yang kedua kepada En Suami. I Le Biu. muah2.Esok kita nak pegi mana celebrate?Mc D nak?tak pun jom gi JJ Seberang Prai..teringinnnn sangat nak makan Hotdog 1901...heee...

Tidak dilupakan kepada



Mak n Abah - 5 August -anniversary ke 26

My Parents in law; Mama n Bapak-3 August -anniversary ke 34

My Bro n Sis in law 1-abg long n kak jun 20 august-anniversary ke 3

My bro n Sis in law 2-Nazri n Kak ting 28 august[klu tk silap]..anniversary ke 5

My bro n Sis in law 3- ABg Adi n Alin a.k.a Halen 20 august-anniversary ke 3


and juga kekawan yang menyambut anniversary pada bulan ogos..kak ailin, mama tisya..hmm..sape2 lagi..:)...


Semoga berbahagia hingga ke anak cucu..

p/s: Bulan Ogos memang spesel untuk keluarga saya n keluarga mertua..sebabnya semue kawin dalam bulan Ogos..besday en suami pun 6 Ogos..:)

5 comments:

atulhani said...

terharunya baca kisah percintaan ang.. hehehehe.. aku ingat ler kisah kat PD tu.. lawak betul. Allah tu Maha Berkuasa, jodoh ang jumpa kat situ.. hehe

Mrs Hardlena said...

waaaa terharu btol love story korang eh mcm ala2 drama gitu hehehe.
apa2 pun hepy anniversary to both of u kay semoga berbahagia dan kekal selamanya.

Diyana said...

atul n alin: a ah..terharu..haru biru..hehehehehe..

Ibu Ayra said...

hepi anniversary to both of u... semoga bahagia menjadi milik korang berdua selamanya....amin...

d i d a said...

happy anniversary to my dear...hehe. hg kuruih btoi no masa kat PD dlu tu..apa rahsianya? hihi