LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Sunday, August 8, 2010

dari mana datang donut

tadi kat fb,saya tgk ada 1 pic psl skolah..kembali ramai kawan2 skolah komen.semuanya gara2 ada sorang cikgu sains kiterang komen gambar tu.cikgu nadzirah gelakkan kiterang sebab tak habis2 usik mgusik.

usik mgusik ke.kalau org lain dgr, mmg mcm tahap keji mengeji pn adala.
mcm2 keluar nama gelaran zmn skolah.

kambing.bull.jin.mahatari.suma ada.

mengekek2 saya gelakkan sebab teringat tuan empunya setiap gelaran.

penunun bunsen.dahlia,tu nick name ko kan?

haha.

weh.actually me pun tak terkecuali.
kawan2 yang kenal saya dari zaman sekolah.memang tak kenal siapa itu nur diyana bt zulkifli.
kawan skolah menengah dan kawan2 di utm ,kenal saya sebagai donat.ada yang penah tanya.nama nur donat ke?gila ka pa.

sengal jg saya pn.pegi mana pun, disbbkan dah sebati dengan nama donat tu. saya sendiri ,yang akan suruh orang panggil. nama saya diyana,tapi panggil donat ja lah.haha.

asal usul donat itu adalah dari form 3.
ingat lg masa tu, kat dewan makan. tgh minum pagi.menu hari tu.kuih donat n air kopi.sorang member marini,nama dia.dia angkat kuih tu.dia letak sebelah muka saya.dok banding2.

haa.weh.macam serupa ja ang dgn donat ni.aku nak panggil ang donatla.kata marini.

lepas tu semua pakat gelakkan lawak bangang member tu. saya balas pada marini. haa.elok la tu.dulu skolah rendah ,ada yg panggil aku kuih apam.skrg donat plak

since dari tu,memang macam lekat trus je nama tu dengan saya. dah mcm tak boleh nak ubah.

kadang2 ada juga nak tersasul bahasakan diri cikgu donat.haha.

ada member yang siap shortformkan jadi. don la.nat la.dunkin la.budak2 laki aa ni.

nak jadi cerita.masa form 4,mak saya bawa kuih donat jual kat asrama sekolah.donat besar punya. junior2 memang ngat ,nama gelaran saya punca dari saya tolong jualkan donat mak saya. tapi bukan itu sejarahnya.semuanya punca dari marini..haha.

mana kau ek marini skrg?lama tak jumpa..;)

10 comments:

atulhani said...

hahahahaha... nama betul cikgu "nur donat ker?"... kesian mak hang, penat2 pk nama diyana kan.. tapi hang mmg sporting, tak kisah pun orang panggil donat.. cam aku, hangin bila orang panggil atoy..

mila.ibunajihah said...

nama tu unik tau diyana.. =)

BIONIC WOMEN said...

lucukan bila tingat panggilan masa zaman kanak2 dulu..mujur ler saya ni xder yg lekat..haha'
tapi nostalgik a nama donut tu dan unik..

transformed housewife said...

kalau batch knur thn 94-95, kami yg dok letak mcm2 gelaran ep. utk budak lelaki. ada yg nama kerang, kambing, sotong, beruang kutub. hehehe. tapi knur tak de pulak dpt gelaran apa2 yg pelik.

nani said...

don :tingat lg donat kacang yg sedap...mak hg letak kentang & kacang ek kalo tak silap aku..ke aku dah bercampur dgn resepi org lain ni...
atul:camne hg leh dpt nama atoy ntah...in fact dlm ym aku nama hg set sbg atoy dr dulu...hehe

Diyana said...

atul&nani:eh.haa.lama dah aku nak gitau korang.kak nur aka transformed wife senior kita.hehe.kak nur dulu rumah wira kan?ngat2 lupa.ops.kang kena wanted plak.hihi.

hihi.atoy.atoy.nak panggilla dari skrg.bleh?:p

mila:haha.nostalgic

bionic women:ya.ya..sgt nostalgik;)

Diyana said...

transformed wife:hehe.eh kak nur..certain nickname boys mmg senior yg kasik.jadik sama je.

nani:atoy tu dr asal toyol kan.toyol tu..asalnya.ehem.ehem.tk kn ang tk ngat nani.hihi

Nur Sakinah Ahmad said...

br tau sejarah nm donut ni..hehe..
tapi kiut apa donut..jgn pggl nm binatang dh le..
sy dl budak2 laki pggl rabbit la, arnab la (sbb jongang sket)..pas pakai braces sume nk uat awek..haha..

Mrs Hardlena said...

sy suka donet yg gebu ekeke.. :p
mcm big apple hehe.

Diyana said...

kinna:haa kan.ntah apa2la boys,suka bg gelaran mcm2 sesama sndiri.tp pnggilan plg byk mmg gelaran binatangla.cuma saya ja kena makanan.keh keh.

halen:hmm.ana pn suka tu.big apple!;)