LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, January 6, 2010

Malika

* pic from mstar.com.my


Tetiba rasa berminat plak nak continue dari nota kaki entry seblum ni pasal Malika a.k.a Sheila Rusly ..watak antagonis dlm Cucu Betong. Pada yang tak berkesempatan tengok drama ni stp 4.30 ptg dari Isnin-Khamis di tv3,bolehla tgk ulangan drama Cucu betong ni di tv 9,pd malam hari.

Hmm, saya tak dele nak stori apa alkisah di sebalik cucu betong ni..cuma nak story apa yang saya buat pada murid-murid darjah 2 saya rini..ada kaitan dengan Malika ni le..keh.keh.keh.

Sebenarnya cecikgu kat skolah termasuk saya kadang2 tu agak fed up dengan budak2 yang suka sangat pegi toilet.

Baru masuk kelas 10 minit, sorang angkat tangan..'cikgu,nak pi tandaih..'. Dok 5 minit,sorang lg plak..cikgu..nak pi tandaih..kekadang tu, saya jerkah la jugak...

'Ni ..awat semua orang besiaq sangat ni? Tadi rehat,ampa tak mo kencing siap2!!' Bila saya dah marah camtu, terhentila kejap bebudak2 yg request nak pegi toilet tu..barula aman saya nak mengajar.tapi kejap ajela..pastu depa wat balik.

Memangla ada budak yang memang betul2 memerlukan khidmat tandas utk membuang hajat, cuma yang saya geram sebab ada juga yang saja2 minta permission keluar kelas..saja2 ja..nak gi main air kat sinki tandas..saja2 nak melawat kawan kat kelas lain..haish...geram tau dengan budak2 prangai tak makan saman camni..huhu

Hmm, eh..berbalik pada kisah Malika tadi. Pada sapa yang tengok drama ni, mesti tahu kan yang Raqib ,si cucu betong tu suka sangat pegi tandas jumpa dengan Malika. Memangla kan, Malika tu kan jelmaan iblis,mestila dia suka tempat2 kotor macam tu.

Disebabkan teringatkan kisah Malika and Raqib tu pagi tadi, maka saya dapat idea untuk takutkan budak2 saya yang kaki pegi tandas.

Bila ada ja yang nak pegi tandas ja...mula2 saya benarkan.Pastu bila budak tu berlari sampai kat pintu kelas,nak menuju ke tandas..pastu saya akan cakap kuat2 pada kawan2 dia yang dalam kelas..

"hmm, ni kamu semua..tau dak Nazhan pi tandaih tu ,buat apa..? "

"Dia pi jumpa Malikaaaa...", saya siap buat muka n depang2 tangan macam sheila rusly dok wat dalam drama tu..uish,buruk bebenor saya rasa rupa saya masa tu..haha.

Ha..pi la Nazhan,satgi Malika panggey Nazhan macam ni...'Nazhan....Nazhan..nazhan datang jumpa Malika ya...'

Hahahahah..menjadi sey taktik saya. si nazhan tu trus tak jadi pegi toilet...miahaha. Dan untuk hari ni , memang takde murid kelas saya yang berani main2 nak pegi tandas..sebab takut Malika..

* Hokey, setakat ni..saya rasa kesan psikologi pd budak2 ni disbbkan momokan cerita Malika dalam toilet tu..tak dele buat sampai depa trauma masuk tandas kan..esok2 mesti depa wat derk nye la..mesti suka lagi pegi tandas..amik bau tandas. tapi saya terpaksa wat crita cam tu..untuk mengurangkan kekerapan budak2 pegi toilet bergilir2 tu...hengat senang nak kontrol budak2 darjah 1-2, yang bak kata AG di Hot.fm..budak2 skang terlebih advance sebab minum susu macam2....;)

5 comments:

Shikhin Ishak said...

hahaha..kesian anak murid hang ada cikgu saiko camni..kekekeke

Diyana said...

shikin:ahahaha.besala weh,dah nama pun cikgu dajah 1-2..kkdg aku pun dah perangai cam depa.plg best klu subjek muzik..cikgu sama naik nyanyi ,tepuk tangan ,hentak kaki suma ngan budak2..ihihihi. aku la tu. :p

3740Journal said...

jangan ko larang budak sampai diorg terkencing dalam kelas sudah.. keke

eezah said...

nakal jugak cikgu ni..hehehe..

Diyana said...

aza:hehe.mmg penah jadik la za.time kat bt pht.sorang budak tu takut aku marah klu die g toilet,die hentam terberak dlm kelas..huhu

eezah:hihi..sesekali nyakat budak..:p