LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, March 29, 2010

Jangan ajaq anak tido dalam buaian

..orang yang kata. Saya tak kata...

Saya tidak sebagus dan secekap ibu2 lain..

Demi ketenangan fikiran dan untuk meningkatkan tahap tumpuan masa menyelesaikan kerja2 di rumah yang korang semua pun tau,tak kan habis2 sampai bila2 pun..saya perlukan bantuan sampingan seperti buaian itu..

Terlebih sudaa..




*Sebab apa ada dua? tanya Mia...

7 comments:

lin muhamad said...

haha..jenuh..esok ada adik lagi, kena tambah lagi satu buaian dan seterusnya...hehe..mak mentua aku soh ajaq tidoq buaian tapi aku ketegaq tak mau ajaq gak.hehehe

eiNa said...

tdoq buai time kecik2 ok lagi...tp bila dh besaq susah gak..depa buass

Diyana Zulkifli said...

lin& eina: mia tak tidur guna buaian dah pun.tp dia dengki sgt,asal adik masuk buai je,die ngamuk tarik2 buian tu.jadi,beli lg satu,bg dia.saje je pun,dah ade dua,bukan dia guna sgt pun buian die..haha

sirna said...

o,patut ada 2, kes cemburu la ni..sebenarnya tido buaian ni bukanlah 100% tak bagus, cuma ada risk gegaran dan jatuh(tapi as a parent mesti kita sentiasa pentingkan keselamatan anak2 kan)..

sirna said...

o,patut ada 2, kes cemburu la ni..sebenarnya tido buaian ni bukanlah 100% tak bagus, cuma ada risk gegaran dan jatuh(tapi as a parent mesti kita sentiasa pentingkan keselamatan anak2 kan)..

temp. housewife said...

K.nur tak pernah ajar anak2 tido dlm buaian juga sbb ingat dulu2 masa adik2 kecik, ada yg susah sgt nak tido tambah2 bila keluar bermlm ke tempat lain. Tapi masa Fathini kecik, hantar rumah org, org tu letak Tini dlm buai. Nasib baik kat rumah dia tak mintak.

Diyana Zulkifli said...

sirna:hmm, a ah.btul2 tu.safety first..;)

kak nur:hehe,samala ni kak.asalnye sbb pengasuh mia yg ajar.balik rumah ,tk bley tido tkde buai.tp ali,mama die yg ajar siap2..