LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, May 18, 2010

Hadiah paling popular yang saya dapat

Taraaaaaa



Dulu bila Hari Guru, saya selalu bagi cikgu-cikgu kad ucapan,tak pun bunga ros. keh keh keh.itu yang ko op sekolah jual pun. kekadang ko op jual pakej coklat+epal. Itu masa sekolah menengah la. Kadang-kadang klu sengkek sangat, saya tibai kasik pensel tak pun pen merah. Uish,pen bukan sebarang pen, itulah 'intan payung' cikgu cikgu. takde tu, tak jalan kerja.

Ya.ya.what u give ,u get back la. Tahun ni,agak kurangla pen dan pensel yang saya dapat. sebab utama-saya bukan cikgu kelas. Tapi tetap banyak jugalah,boleh buat stok 2 bulan. Tahun lepas,sampai dekat 5 batang pen merah macam2 rupa ada.haha.

Selain dari pen dan pensel, hadiah yang kedua popular yang anak2 bagi adalah frame gambar. Ada kecik,besar,melonjong . nantila cikgu diyana cuci gambar byk2 boh dlm frame korang kasik tu.

Hmm,sebut pasal hadiah2 yang anak murid kasik ni, kadang2 buat saya senyum sorang2. Antara yang kreatif yg paling saya ingat sepjg 3 tahun saya jadi cikgu ni[ceh,macam lama sangat jadi cikgu..hihi] adalah kotak yang diletak riben cantik. dalam tu ada twisties 30 sen dgn layer cake Apollo.

Saya memang selalu pesan pada anak2 ni,janganla desak mak ayah belikan cikgu hadiah. Bukan wajib pun. Tapi dah nama pun budak2,lagipun bila tengok kawan2 bagi hadiah macam2,dia pun tak nak ketinggalan. Itu yang hadiah comel2 belaka haa.

Brooch berkelip2 tak yah ceritala kan. Memang banyak. Saya ni dah la memang jenis tak banyak pin2 atau brooch nak sepit kat tudung. Kira belasah guna je apa yang budak2 ni kasik...haha.
Hai anak2,bukan hadiah material yang cikgu harapkan. Tapi kejayaan korang la hadiah paling berharga untuk cikgu. See..see..saya dah ulang semula ayat2 cikgu cikgu pada kita masa belajar dulu.


Ok,dan kat bawah hadiah paling berharga sempena Hari Guru 2010 yang bertemakan Guru pembina negara bangsa....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Sapa baca Kosmo hari ini tahu ni gambar apa.

Nota dari kaki saya: Jangan marah ustazah ni. Dia tak tahu cinta itu rabun. Lagi tinggi ilmu seseorang ,lagi mencabar dugaan yang diterima dan lagi besarlah pangkat iblis yang ikut orang itu. Setuju??... Ok.ok.semua.turun tangan. Muhasabahkan diri kita sendiri....

6 comments:

d i d a said...

yg plg "hebat" kali ni aku dpt perfume + tudung ala ariani ada manik iron ..tp anak murid tu mak dia adalah cikgu sek tu jugak iaitu geng aku..jd apakah?? hehe..

aku suka if dpt pen sbb bule guna.

nisa said...

mase skool suka bg cikgu kek coklat buat sndiri,pastu potong comel2 n bungkus dlm plastik, plastik jernih bunga2 tuh, sonok sangat..hehehe, rindu nk blik skolah la plak..

hoh, mse skolah dulu ada kantoi ustazah cium2 dlm blik jasmani ngan student(malu toi..)

atulhani said...

best gak bila hari guru, jadi cikgu dpt hadiah yerk.. aku hari buruh jangan kata harap hadiah, siap kena keja lagi...

btw, aku baca kosmo tu! takdelah, kalau nk wat jahat pun, jangan rekod, tu jek! hehehhehe

Diyana said...

dida & atul:ampa dua ngat tak,dulu masa form 4/form 5 ko op kan jual bunga,tunas smsah pun jual kkdg tu..yg coklat+epal tu..hmm,rs mcm bkn ko op kan,tp perstuan mane ek?ingat2 lupa lak aku.

nisa:dgn student?huhu.

Anonymous said...

wahh bestnyaaa sure banyak hadiah2 buat koleksi.untung gk jd cikgu,xpyh tunggu bufday dh betimbun hadiah dpt.

dulu nana suka buat kad senirik bg cikgu.kadang2 punya nak buat bg kreatif,p keringkan buah limau nipis tu nak dijadikan hiasan*betungkus lumus*
haha.
lg jimat plus sentimental value tu lg tinggi :p

nana

nani said...

donat, tunas hape ntah....bwh mak bashah