LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, June 4, 2010

anger management

Alhamdullillah. masuk tahun ke 3 kawin ni. saya agak mampu mengawal kemarahan. tak kira la marahkan anak ke.suami ke.marah pasal kerja ke.pasal ada orang cari pasal ke.

semuanya boleh diselesaikan dengan hanya..

*
*
*
*
*
TIDUR

oi,jangan gelakkan la. memang itu cara saya selesaikan kemarahan dalam diri.

lagi satu yang agak merawat hati yang tengah merajuk adalah dengan pergi mandi....kena kena air je trus terasa sampai ke hati..sejukkk trus satu badan...

sapa yg kawin tapi tak penah bertengkar or bergaduh dengan suami kan?saya of cosla tak terkecuali.

kadang kadang tu kalau diingat2 balik,macam kelakar je punca pergaduhan tu. tapi kalau tak diselesaikan dengan cara elok,masalah yang kecik akan jadi besar.

Kadang kadang tu,perempuan ni bila hati tu merajuk memendam sorang2. Kasik hint kat suami,suruh pujuk. tapi suami tak paham. atau buat buat tak paham.

Kadang kadang tu, perempuan ni tak puas hati tentang sesuatu ,tak nak bagitau suami. suruh suami teka apa perasaan di hati.manala yang si suami tu nak tahu,kalau tak bagitau.

Jujur cakap, 2 tahun pertama perkahwinan saya, saya adalah seorang pemarah. en suami pun sama. jadi bila api jumpa api. kabomm trus.

Sekarang, saya cuba jadi air. Tegang je, saya gi tidur. tegang je saya gi mandi.

Dan bangun keesokannye, hari itu adalah hari yang baru dan segar...;)

SELAMAT PAGI semua...:D

7 comments:

azzamoro said...

masih kuat tidur cam kat univ dulukah? keke

Lin said...

huhu...pasni kene wt cm ko lah..asal marah je mandi+tdo..kekeke

atulhani said...

kalau dah marah, boleh ke tidur? kalau saya, lagi tak boleh tidur adalah! hehehe.. dalam perkahwinan ni, mmg banyak kena bersabar.. lagi2 permpn.. emooo... hehehe.. saya tidak terkecuali.. apa yg hg cite tu betul.

Diyana Zulkifli said...

azza:hihhi.hobi beb tu.mane leh hilang.aku mmg kuat tido kan?hua hua.marah2 pun,bulih gi tido..hihi

lin:ha ah.kaedah terbaik sejukkan hati..tp jgn ko gi telan pil tidur plak.

atulhani:aku ni gamaknye sbb mcm dah set dlm kepala, klu psg aircond,katil n bantal baik punya dok panggil..tak kira dlm mood pun apa masa tu, mata aku bley automatik tutupp..hihi.

areyoy said...

bestnyer ko marah leh tido. bini aku klu marah tak kasi aku tido. adoi ai....

nani said...

marah --> makan. haha.tu yg bdn aku tak susut2 smp la ni...

HJH NOOR ASHIKIN said...

sedangkan lidah lagi tergigit...

Kalau marah salah satu caranya yang disarankan Baginda Rasulullah ambil wudhuk tak yahlah nak mandi kan tengah2 mengamuk mandi terkejut pula orang... syaitan itu api jadi lawannya air.

Tidur adalah 'pelarian' yg terbaik sebab kalau dapat mimpi pula itu adalah penyelesaian sebab setiap yg trjkadi ddunia yg x dpt di settle kan di alam sedar....
Apapun tahniah kerana berjaya mematangkan diri..