LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, June 25, 2010

berjimat cara donat

cuti sekolah yang lepas, saya dapat satu roh baru.tetiba rasa gatal tangan nak menghias rumah.semangat mungkin sebab rumah ni dah bertukar status.

kalau tak, cenggini ja haa rumah koboi .

gigih kan saya?clap.clap.utk diri sendirik.cuti sekolah yang padat...ahahhaa.posing ja tu kunun2 kikis dinding. pengecat yang sebenar tiada dalam gambar.adikku ameng dan kak chaq.

itu sorang lagi pengecat upahan,kak chaq kakak ameng.


tadaaaa..hasil peluh hangit 2 minggu.timaseh ameng and kak chaq.aku pun sayang ampa lebih..;)

dan untuk kali pertama berdeco deco [di dalam keadaan poket-bukan-macam-orang-lain-yang-berkepuk-kepuk], saya pilih tema..' sentimental mengenang hari perkahwinan'. kenapa dinamakan macam tu?

sebab pertama..

banner ni en suami gantung dalam bilik.lagi satu banner ada di kampung di bofot.korang,klu pada yg simpan lagi mende ni..tryla gantung dalam bilik tidur mcm aku.ahaha.hari hari adalah malam pertama,u..tett.*series, kkdg bila baring sambil main ngan mia n ali...bila pandang je muka laki i pada banner tu,terbyg2 muka kudus en suami masa akad nikah 3 tahun lepas..tak sangka kiterang berdua dah beranak pinak skrg.rasa cam baru je dok dating - dating tgk wayang kat summit batu pahat. saya sayang awak lebihlah!^^




paper bag khusus utk saudara mara dan kawan2 rapat ni ,cuma ada 200 bag ja masa kenduri saya dl.susah seh nak tapis2 n buget nak kasik pada yg terdekat.rasa mcm nak kasik pada suma orang yg mai ja.tapi nak wat camna..duit tak byk camtula,nak kasik stp org yg dtg kenduri. saya simpan satu paper bag ni.buat isi kad kawin kawan2..:D

dulu masa mula-mula saya buat keputusan nak pakai tema merah menyala, terjegil jugakla mata en suami.saya tau,dia kata dalam hati..'matilah nak kena sarung baju melayu merah ni...'ahahhaa.saya adalah berani pakai warna ini adalah kerana en suami kulitnya berkadaran terus dengan saya.klu dia gelap,saya carik warna lain.sian klu kena paksa bini pakai warna merah ni..hoho.

dan sebab yang ke dua adalah kerana saya pasang langsir yang mak jahit utk kawin dulu.^^

pada yang sewa semua perkakasan pelamin, hantaran masa kawin dl,mungkin korang tak akan mengalami masalah yang dihadapi oleh mak saya iaitu -macamana nak simpan segala barang hantaran, pelamin dan langsir2 yang setiap kali buat kenduri . solutionnya adalah dengan bagi pada kami bawa balik pasang di rumah sendiri!ahaha.nampak kotak tisu atas coffe table tu?itu kotak hantaran masa saya kawin yang telah dimutasikan untuk kali kedua masa adik saya tunang bulan lepas.dan last2 ,saya bawa balik kulim,saya buat letak tisu..;).

rel untuk pelamin dan tirai atas katil pengantin,mak saya still sewakan pada orang. lapik hantaran,tepak hantaran semua pun..kalau sapa nak kawin area jitra..habaqla naaa.boleh sewa pada mak saya. baju nikah saya dan adik saya pun masih laku lagi disewa...[ramai rupenye pengantin saiz double XL cam saya ni...hehe]


barangan rumah ,carrefour 'sponsor'...ahahaha.


Ke hadapan sahabatku puan dida. hang jangan risau awai awai kawin, dok rumah sewa ja.kelengkapan rumah pun takdak. aku anak dah dua pun,baru macam nak mulakan hidup. itu pun yang mampu,bukan rumah besar macam orang lain.jangan ikut orang.mungkin orang lain,mampu. kita tak.

apapun yang paling penting, hang bahagia dengan cara hang..;).

8 comments:

yanadzul said...

waaa gigih la diyana.. kdg2 kita perlu gigih mcm tu tau..

kalo time yana rajin sat ubat kusyen kat situ..sat kat sini.. satgi dlm bilik plak..

hehe..rumah ku syurgaku..

atulhani said...

aku pun tak merasa nak mendeco-deco rumah wei.. pasal umah hubby beli, mak dia dah deco.. aku cuci kaki jerk.. tunggu aku plak beli rumah sendiri la.. tu pun tatau tahun bila huhuhuhu....

eiNa said...

best2.. nnt balik sp cuti panjng bebila,k.ina ajak dmint pi jalan kulim naa.. umah donat taman apa?

Diyana said...

yanadzul:diyana kenala gigih.bkn byk duit sgt pun nak renovate umah lagi.kena saving dl.huhu

atul:ang tkpa,cuci kaki dan tgn dah.skrg ang cuma kena prepare jadi ibu je ..:D

Diyana said...

k eina:taman btul2 dkt sempadan kulim tu haa.umah donut dah dlm kawasan bukit mertajam.taman macang manis

fiza said...

Nice rumah awak..salam kenal yer

d i d a said...

thx beb...hee siap ada dedikasi lagi tu...hihi...so far aku ok ja pun serba kekurangan ni..lgpun aku ada benda lain dok hold lagi which is..adik2 aku..takpa2..aku bahagia begini.. :)

Shikin said...

Cantik rumah Ana...banner tu better di framekan sebab boleh tahan lama lagi...Semoga kekal sehingga akhir hayat...AMIN