LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Thursday, July 29, 2010

Pokoknya jangan merungut

1) Kaum wanita yang bakal mendapat maqam solehah serta menjadi ahli syurga ialah :

•menunaikan solat
•berpuasa
•menjaga maruah
•mentaati suami (rumah tangga)

2) Jihad Fisabilillah

•mengandung
•menyusukan anak
•menguruskan anak (membebaskan 70 orang hamba)
•berpeluh terkena bahang api ketika memasak akan dibebaskan dari neraka
•mencuci pakaian suami akan mendapat 1000 pahala dan diampuni 2000 dosa

3) Wanita yang dijima' oleh suami juga diberi pahala

4) Wanita yang mati ketika melahirkan anak juga mendapat pahala seperti mati syahid

5) Zikir yang terbaik adalah Laailaahaillahallah

6) Doa yang terbaik adalah Astaghfirullah hala'zim


boleh saya tambah satu lagi.

7)jangan merungut,dan niat kerana Allah. dan ini patutnya no 1.barulah yang 6 di atas ni, automatik masuk akaun akhirat kita.kan.

ok.donut.kurangkan bebel.kurangkan merungut2.aha.

saya copy dari
SINI.kredit to tuan tanah.;)

7 comments:

ch@ said...

Dulu suka merungut, asyik letih je. Tapi, bila fikir merungut membuat hati sendiri sakit, baik buat sendiri :D hahaha anggap je smua kerja tu senaman yg menyihatkan badan. haha...

atulhani said...

padan pun ko suka basuh baju.. banyak pahala tu.. hehehehe

BIONIC WOMEN said...

dulu masa memula jadi surirumah ase berat sangat kerja kena buat...then terbiasa dah..but bila baca ni jadi suka plak nak buat..hehe

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

suka :)

Shikhin Ishak said...

aku setuju!aku mmg suka merungut sampai lah lepas kawen ni,dah agak kurang sikit.sbb selalu kena 'marah' dgn laki aku..sbb tu aku ada blog.hehe

Nia said...

malangnya kebanyakan dari kita tak dapat lari dari merungut..huhu.
suami pun kena la cuba faham jugak, kalau isteri tu dah buat semua, mesti penat, jangan la buat perangai lagi..emosi lak..hehe

Entri Terkini Saya: Anti-Perempuan

adianiez AIDA said...

tq for the reminder diyana. merungut tu memang la kadang2 tu 'ter'. mudah nyer isteri / ibu dpt pahala, kan? praktikal nyer? hmmmmmm...