LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, January 10, 2011

minyak.gula.ikan.gaji?

semua naik belaka eh.

gaji? naik juga.pergerakan tangga gaji  tetap berlaku.

Alhamdullillah.

Mensyukuri nikmat yang ada.

Saya tidak suka semakkan hati fikir perkara yang saya tak boleh buat apa2.

sumbangan saya: mungkin tunggu next election.:)

Saya senyum sorang2 bila tengok ada board iklan dari kerajaan negeri tentang is kenaikan takrifan air. siap tulis statistik bandingkan harga air dulu dan sekarang. Takpe.saya faham kenapa air  dan elektrik naik.Saya tak marah pun.

Begitu juga dengan kerajaan persekutuan.takpe saya pun cuba faham dengan tindakan anda.

Haluan kiri ke anda,atau kanan pun anda. Saya akan cuba faham sebabnya bukan senang nak jadi pemimpin..bukan senang nak puaskan hati semua orang.

Apapun,berbalik pada keadaan semasa. Saya masih mensyukuri nikmat hidup di Malaysia.  insaf eh tengok dokumentari, golongan ekonomi sederhana  di US pun ramai yang dah homeless. lagi teruk tu.

3 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

naik....naik..naik... semua nya naik!

marah pagi senen! huhuhuhuhu

BIONIC WOMEN said...

tu ler semuanya naik..

sebenarnya rindu sangat pada pemerintahan Tun Mahathir, percaya x percaya, sedar x sedar hanya dia yg pakar bermain dengan ekonomi. Masa zaman pemerintan dia, kita rasa mewah sangat kan???gj x byk tp bonus banyak, pastu kenaikan brg ttp berlaku tapi stabil..
yg lagi best, zaman mahathir dulu dgr jugak penurunan harga brg, zaman skang maner ader..

tingat dulu2, dalam berita ada segmen harga barang pasar..cili berapa sekilo, timun braper, daging berapa, ayam berapa, supaya rakyat x tertipu..

Miss u Tun Mahathir...

kinna said...

saya suka era tun jd pm dan anwar jd menteri kewangan. menteri kewangan dan pm lani kurang bijak tangani isu BN(barang naik).minyak asyik2 naikkkk ja..