LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, June 1, 2011

mak mertua datang rumah,korang nerbes tak?

i dah kahwin bulan 8 ni cukup 4 tahun dan selama itulah mama dan bapak mertua belum pernah lagi jejak teratak kiterang berdua ni. berempat dah sekarang.^^

tentulah sebab jauh dan bapak mertua tak berapa suke jalan jauh2 ni..mama cakap nak ajak pergi rumah anak menantu di kota kinabalu pun susah,apetah lagi nak ajak bapak naik flight mai penang..hihi.

awal tahun aritu,saya pujuk juga2 mama dan bapak datang ghumah kiterang.

berjaya pujuk tapi bapak kasik syarat cari tiket yang harga murah sahaja.kalau mahal ,dia tanak datang.

pulun la tau..saya cari tiket murah.berkobar2 gitu..hehe. bulan 2 lagi haa dah beli, padahal tarikh nye minggu depan.7hb jun

maka, cuti sekolah ni saya tak leh la hoya2 balik rumah mak saye..kene touch up rumah sket2. habuk banyak ni.huhu

dalam kepala dah pikir macam2 ,apalah den nak masak kat mama dan bapak nanti..?

nerbesnye ngalahkan pertama kali suami bawa jumpa mama dan bapak mertua.^^

pada korang yang selalu jumpa mak & bapak mertua ..okla..mesti dah tak nerbes kan?

saya ni,balik kampung suami dah le 1 tahun sekali ..bile dah balik, setiap kali tu la..garam gula kunyit,kuali belanga dapur mak mertua beralih tempat..jadinye jadi jakun je di dapur mak mertua..tolong2 kak& biras2 masak je..nak tunjuk skill sendiri..haha.takut .:p

so, agak menambahkan kenerbesan saye..minggu depan,en suami cuma cuti hujung minggu[itu pun saye paksa]..selebihnya saya tinggal bersama mama dan bapak mertua aje lah..

huuu..nerbes tu nerbes je rasenye...

haha.walaupun anak dah ramai..hihi

7 comments:

notti netti said...

huuuhu, saya mak bapak mertua dtg rumah tak nebbes.....yang buat nebbes tu, kalau adik ipar duai puai sedara mara seangkatan datang ke rumah...haaaaa tu memang nebbes.....

kinna said...

masa mula2 mmg nebes..tp kalo dah slalu turun kl, tak rasa apa2 dah..kdg2, toilet rumah sendiri pon makmertua tlg basuhkan..punya la takkesah (tak sempat sebenarnya..)hikhik

transformed housewife said...

tak leh nak tolong sbb knur mmg masih tinggal kat rumah mak mertua. dah hr2 jumpa. hehe

NADHIRAH NOR ZELAN said...

erm tak pe nanti mak mentua ko tgk kalut2 ngan anak sure dia tlg wat hehhe tambah sarat2 ni ko...sure dia masak kan...berapa ari mai?ajak la mak abah ko dtg...mak kite leh nolong kite hehheh aku kalau ader org nak mai mula la ngajak mak aku mai sekali...tp mak mentua aku mai umah mmg dia je yg masak hehhe aku kena ngemas je...tak de ape la wat macam biasa je...jgn nerbes2 la...

Halen said...

haha.. dah kawen 4 thn pun nebes lg ke nk jumpa mak pak mertua. rileks je jgn nebes. setakat nak masak dun wory la mertua kita bkn cerewet psl mkn. ikan goreng pun tak kisah janji tak pedas. oh ya setiap kali makan sayur pastikan ada yer. bapak kan suka mkn sayur. ermmmm lain2 takde masalah kot.

aktiviti di rumah nnt biar je atuk nenek main dgn cucu pasti tak bosan di rumah hehe.. bapak klu dtg rumah kami pun layan tgk tv je.

gud luck ye birasku ekeke..

Diyana said...

notti netti:huish..bile ramai2 tu saye nervous jugak walaupn ipar sebelah saye semua lelaki..nervous sbb rumah kecik.sian tgk derang smpi dok ats lantai..hehe.itu blum abg kak ipar belah suami turun ramai2.stakat hr ni sebelah saye ajelah..sebelah suami blum lg.

kinna:kinna lg sempoi ..hehe tp itula bile slaloo,rsnye lain kan..tkdele gabra sgt ;)

kak nur:haa..klu mcm kak nur konfem lg sempoi..tk nervous langsung.hehe

nadhirah: mak aku mai tp dkt2 PIL aku nak balik dah..bkn tk nak ajak awal,tp umah aku kan kecik je..2 bilik je cam bilk tido,1 lg mcm stor..hehe.

Diyana said...

halen:hahaha.makaceh..keh keh.slaloo ana balik kampung kan supannn je dok sembunyi belakang alin kat dapur..kali ni tak leh nak ngelat..kuikui. ana bkn boleh,org tgk ana dok masak..mula tk kenai mana ikan,mana ayam....heee