LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, July 6, 2011

Kalau nda buli liat rumah semak2, jangan beranak bah

itu pesanan khas mama mertuaku untuk 4 orang anak dan menantu2nya. pedas kan?i pun terasa kepedasannye sebab  standardla ibu berdarah muda macam saye ni memang bile bertempik dengar macam suara gorila...^^



ini tahun lepas..sikit  je nih 8 orang. elok je lepas raya tu, biras sulung beranak lagi sorang. tahun ni , saya pula yang akan menggenapkan 10 orang cucu untuk mama dan bapak. damitttt belaka..mane mama dan papa masing2 tak jadi gorila..hahaha


mama cakap,kalau nak rumah kemas sentiasa..tak nak berselerak langsung,sepah2 langsung, jangan beranak . kene banyak sabarrrr dengan anak damit damit ni..;).


mari kita lihat saya melatih diri untuk lebih bersabarrrr...sabar le tu woo siap leh amik2 gambar buat penghibur hati.^^
1st round mia sorang.ali tido masa ni










mia cakap x best purse mama.banyak singgit je..^^


disiplin ya kawan2.sebab mama ugut tak nak buka tv.mama banyak tgk citer gangster tu pandai ugut2.










dah siap kemas,mama puas hati.baru boleh nenen dan tgk baby tv.


5 minit je..trus tido..haha


2nd round.pembantu berkaliber dah bangun


apa tengok2?



sesungguhnya mama pasrah..^^


11 comments:

atulhani said...

kekekkee.. biasalah tu. aku dulu masa dok ngan kakak aku kat dengkil, semak gak rasa mata ni. memang tak buleh nak kemas, sekejap je dorang punggah balik mainan, satu hall bersepahhh hahaha.. padan pun masa awal2 dulu, maid pergi kumpul semua mainan dan simpan dalam stor.. sebab dia penat nak kemas kot kah3..

ibunaznoy said...

hihihi..tu baru dua org tukang sepah..mcm sy gak..pasni kalu btmbah ahli kne betul2 pasrah nih ^_^

kew_chop said...

tula kak, tak payah berangan la nak tengok umah berkilat pas ada anak ni.. hihi.. saya pun selalu ugut2 camni soh si kakak kemas kalo tak, tak bagi tgk tv. tapi buat kat si hakimi tak jalan, kalo jadik pun sekali sekali, adess anak laki.. yg si kakaknya jekla tukang kemas even bukan dia yg sepah.

Bionic women said...

Sama ler peel ngan dhiya sorang ni
kalau si Dhiya ni, abis segala buku, anak patung, lego dia bawak keluar..
tapi seb bek jugak kami memang jenis x beli banyak menan..
sebab tu kekadang x suka org datang o the spot ni, x terkemas..haha

DrSinga said...

Wahhhh....
ada keretalah dalam runah!!
ada dua!!!

pinjam satu boleh?

Liz Rohaizat said...

haha... suka post nie!

saya dulu mmg geram je bila tgk rumah bersepah. pastu geram bila hubby buat tak tau je. dia taknak kemas sampai malam dengan alasan, batrisyia akan sentiasa buat sepah selagi dia tak masuk tidur.

rumah bersepah dari pagi sampai malam... NIGHTMARE for me.

tp skrg dah pasrah. kalau ada hati nak tambah anak, kena pandai buat derk dari sekarang. maka, biar je la bersepah sampai malam walaupun kdg2 geram bila terpijak mainan dia.

mzhany said...

hihihhi, [unya la bagus dah kemas bagai kan, tapi ada geng je ahaaaa mama dah kalah;)

Anonymous said...

Assalam ...cikgu...ha..ha post yang mmg kena kat batang idung akak ni..dulu masa anak baru sorang dan baby ni heran laa apsal la orang sebelah rumah ni bertempik kat anak diorang mcm org gila..skang ni akak da tau apa perasaannya..ha..ha stresssssss gila beb...mana lagi yang babah dia buat derk je...mengaum je hari2...mana anak2 yang kecik mana yang da sekolah arggggduk opis lagi best tapi kalo tgk diorang tido...aduh suci je muka sorang2..dah bukak mata je semua ibu dia mengaum lagi balik..penat weiiii

Ibu Ayra said...

diyana...time main, biaq ja depa main puas2... pastu train dep kemas sendiri toys tu...senang keja...

NADHIRAH NOR ZELAN said...

nasib badan la weh...gini la nak membesarkan anak...tak sabar nak tunggu anak ko 3 org lak hehheh

transformed housewife said...

hahhaha. mmg betul. anak2 knur, yg kakak suka mengemas tapi yg adik suka sepah dan malas nak kemas. yg adiknya kalau dia seppah, boleh buat muka kesian suruh kakak kemas.