LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, January 6, 2012

malang memang tak ada bau

kepada kawan2 mama yang selalu driving dgn anak2 bersendirian mcm saya, especially yang keretanye ada auto lock..hopefully akan sentiasa berhati2 semasa nak tutup/buka pintu sekiranya anak2 masih di dalam kereta.


 selalu saya baca pasal insiden anak2 terkunci di dalam kereta.dan semalam, insiden tu jadi pada saya sendiri. sebaik keluar kereta,terus kereta auto lock. affan ada kat dalam. nasib belum matikan enjin dan air cond.


 memang saya tak tunggu lama, terus minta pakcik2 dekat situ pecahkan tingkap kereta..takde nak tunggu2 pi amik kunci spare dah.


 saya sangat trauma tgk affan nangis dalam kereta yang terkunci. 


 hopefully, tidak akan berulang lagi insiden macam tu.


cian appannn..dah le baru balik cucuk smlm,terkunci plak dalam keter..huhu. mama pun sangat trauma..

12 comments:

ch@ said...

pastu kereta nya? hubby tak marah akak ke? tapiii nyawa anak lbh berharga kan kak? stakat pecah cermin tingkap yg tak berapa sen tu. kita pun ngeri berlaku mcm tu. biar terkunci dgn mak skali tak apa. eh ada ke? mesti mak leh buka kan? hahaha. appan gebu. bf lagi eh dia kak?

atulhani said...

lahaii.... hubby aku pun pesan, jgn rapatkan pintu dulu kalau anak ada dalam. cam hari tu aku tertutup rapat. tapi keta aku tak pernah jadi autolock tak tentu pasal. cuma kalau malang nak jadi, habis la kan..

Liz said...

kalau dgr berita camni, mmg risau. yg dulu kes anak sampai 2 jam terperangkap dlm kereta. si mak tunggu org bukakan pintu. dia panik sgt kot sampai tak boleh nak buat apa.

kalau saya jadi macam dia, saya akan jadi macam awqak. pecahkan je tingkap tu. tak payah nak tunggu kunci spare ke, tukang kunci ke... lain la kalau takde anak dlm kereta.

Diyana said...

ch@: keretanye di bengkel lg.bkn 1 pintu tp 2 pintu kene baiki lain.pintu tepi affan mula2 pakcik2 tu try kopek,tp tak boleh jg buka.pastu akak kata,tk payah kopek2 dah..pecah je tingkap pintu belakang..hm a ah.ape la sangat duit nak baiki tu,banding dgn nyawa anak..huhu

atulhani:hmm.aku pun slalo tk rapatkn pintu sbb tau dah persona mmg ada auto lock tu..boleh tiba2 dia kunci sndiri. tp smlm tu,aku terlepas pintu..tk sempat nak buka blk,trus dia auto lock .gile panik aku..huhu

liz:hmm..yg ibu tggu 2 jam tu,kereta bmw kan?pastu plak orang ramai dah marah2 nak pecahkan...tp dia suruh jg tunggu husben dia bawa kunci spare..hmm ikutla kan, kalau saya mmg tak ingat psl sayang duit dah,pikir nyawa anak je time genting2 cmtu..huhu

AIN NAZRI said...

ish bahaya bahaya ni.. seb baek kete ain tu x auto lock kalau idak abes laaa...

kalu ain dok tempat akak rsnya bukan setakat tingkap aku sanggup pokah.. dengan pintu2 sekali aku barai kan.. dah ler anak dok dalam tu kan.. ish phobia

Diyana said...

ch@:ha ah..bf lg.tp kak dah campur pn dgn fm.

Diyana said...

ain:huhu..itula..time mcm tu,kita tak pikir ape dah..pikir nak selamatkn anak je kan..huhu

mama salmi said...

ish ngeri la aku dengar weh. bagusla tindakan cepat ko tu. takpa asalkan anak selamat sudah kan!. moga tak berulang lg + tak jadi kat aku sama. nauzubillah..

☆H啊ruM! Ai嗯aie☆ said...

assalamualaikum..akak lepas ni kena hati2 okey,sian affan si comel tu..kalau ameng ada kat sana mesti bising dah hee ^_^...tapi apa2 pun alhamdulillah tak jadi apa2 yang buruk...

Unknown said...

Ya Allah diana...terharu saya baca pengorbanan awak..mujur cepat bertindak..takut juga kan..betul cakap diana nyawa anak lg penting, duit boleh cari kan..

transformed housewife said...

bagus Diyana ambik tindakan pantas. kalau nyawa anak dlm bahaya, wang ringgit tu tak fikir dah.

ch@ said...

oooh sama la dgn Aie, dah campur tu yg maha gebunya. tapi affan putih. Aie coklat. hahaaa.