LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, April 5, 2010

Update One Month Bigger Loser

Start Date : 22/03/2010
End Date : 21/04/2010

Hampir 2 minggu dah contest ini tapi kemajuan diri saya ala2 suam susu botol Mia je.Untuk kedua kalinya,tadi lepas punch kad, saya timbang berat. Nampak macam turun lg 1kg . Weighing scale tu bengong kot,saya ketuk2 skali.Pastu saya timbang semula.Ha ah.bengong.tak turun pun berat. Cis.

Weighing scale itu ditempatkan tepi mesin punch kad tu. Kiranya,sapa je lepas punch in boleh le timbang berat. Nanti sebelum punch out pun, selepas melantak kat kantin,bolehla skali lagi naik penimbang tu. Penimbang tu mungkin dijadikan motivasi ataupun juga peringatan . Trima kasihla GB,buat susah2 aje sediakan penimbang tu..musti target user dia, cikgu2 pompuan yang silih berganti memboyotkan diri ni including me. Team perut boyot saya[saya dan 2 orang lagi ,cikgu pra sekolah & dan sorang lg ustazah] dah menyelesaikan misi. Tahun ni, ada 4 orang lg cikgu akan meletop..itu pun berturut2 mcm kami hari tu jugaklah.Mesti korang pikir,produktif btul cikgu2 skolah kan..maunye tak,cuti sekolah kan banyak..^^ ..tak pasal2 ..heh

Diet pun, diet hangat2 tahi itik je kot..memang kadang2 saya tak sempat makan . saya tipu je tak sempat makan,kadang2 pagi sempatla bedal kuih 2-3 biji dan semalam brunch nasi lemak.


Lunch memang saya skip. Ini kes memang betul2 tak sempat sebabnya dah balik sekolah,dan menguruskan anak2 ku itu.

Malam, saya makan ikut apa yang saya masakkan untuk suami. Nasib laki i tak reti makan gulai gemalai,sayur lemak etc semua masakan yang berlemak2,kalau idak,sodappla tekak saya sental sekali...heh.

Haish, diet pekebondonya..diet hancur namanye ni...

Saya baru borak dgn akak kedai buku tadi, dia ajak gi aerobik kat tasik tp hujung minggu. Menarik tu. Damia akan temankan saya le cenggitu. Poco poco la kami anak branak nanti..heh.

4 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

patutla cikgu ramai anak...

nanawynnejones said...

nana penah tgk sesi aerobik pepagi kt tasik tuh.
depa aerobik ats pentas bulat tuh reramai.
mia pun boleh tnjuk skill pasnih :p

Diyana said...

kina:mungkinla faktor cuti panjang tu memainkan peranan...hoho.*mati mak dek non,kang marah ckgu2 suma..:p

nana:uish,tk yah tnggu erobik.mia ari2 nari tonggek2 dengar lagu single ladies,beyonce.

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

jangan cepat putus asa tau! boleh tu.. cume kena kuat semangat sebab kite ni mak orang isteri orang bile bab makan memang le ikut je laki atau anak2 kite.