LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Thursday, May 13, 2010

Eksperimen menguji ketahanan diri yang gagal

Saya bereksperimen dengan anak2 hari ini.saya mc sebab awal pagi tadi,mia macam nak demam. Jadi saya pun meng mc kan diri.demam manja je pun lepas kene injection semalam.

Eksperimenkan diri tengok selama mana nak tahan dengan haba dan bahang ,berkuap segala bagai dalam rumah ni.

tik tok..saya tengok jam baru pukul 11 pagi..maintain lagi,bleh lepak2 tgk tv dgn mia ali

tik tok..tik tok..saya pandang jam.dah 12.30tgh hari.oo.patutla.mia dah pusing2 satu rumah sambil garu2 leher,badan suma..

tik tok..tik tok..tik tok..saya tengok jam lagi.pukul 2.30 ptg. ali dah bunyik2.rambut dia pun dah naik bau,lencun dek peluh

tik tok..tik tok..tik tok..tik tok..tik tok...

Tettt..kami gagal.

Tepat jam 4.00 petang,saya surrender. On kan jugak aircond akhirnya.huhu. Lencun busuk masam dah kami tiga beranak berendam ngan peluh.uwaaa..

Keadaan semasa: Kedah adalah tersangat panas sekarang ni. Tempat korang macam sini jugak ke?

p/s: en suami, sama2lah kita membayar bil elektrik yang skali pandang macam bil elektrik kat opis tu...huhu

11 comments:

Halen said...

hehe.. siap la mak dia nk bayar bil ye. blk bufot nnt kena buat req khas la pasang ekon di siang hari hehe..

Diyana Zulkifli said...

bofot takpe kot alin,tk brapa nak panas..ni kat sini,tak tahanla..uhuhu

FrH said...

hahaha kesia kt korang anak beranak ..

sini tgh hujan. tiap2 ptg hujan sampai aku dah xboleh nak jogging. huh.

aku dgn laki aku masih dapat bertahan utk tidak pasang ekon dlm rumah. 1st - xnak manjakan anak. 2nd - xmampu bayar bil. haha. so pasang kipas byk2 jek la ;)

d i d a said...

sini pun panas jugak..tp bila panas sgt mesti ptg or mlm tu hujan.kedah x hujan ke? aku g sek kul 12 , masa tu panaih gila. teruih dok dlm bilik guru ada ekon. umah tade ekon la tapi...huhu. tah nape bil bulan ni x pyh bayo. minimum sgt. kekekeke

Diyana Zulkifli said...

frh:bkn anak2 je,sbnrnye aku yg jns tak tahan panas..hehe.*dulu masa aku peknen damia,masa tgh mabuk ,badan panas smcm..siap nangis seharian,last2 ateng check in hotel demi mak buyung nak tido dgn nyaman.kues kues.

dida:ida,takpa pasni ang bley mai tidoq umah aku tk yah tidoq buka pintu sbb bilik tamu pun kami dah pasang satu lg.


kedah terik sgt la,hujan la kejap2 pastu terik balik

atulhani said...

sy sudah terpaksa lupakan ekon.. kat shah alam PIL tak suka ekon.. hmm so far, cam dh ok je takde ekon pun..

BIONIC WOMEN said...

diyana..kat subang jaya ni pun teramt pans...umah xder econ, dhiya asyik ngamuk sejak akhir2 ni...rambut yg secotek tu slalu suh ikat sebab ase x selesa..
kena jugak pasang econ nih..huhu

Diyana Zulkifli said...

bionic women:sian anak2 kan..ruam teruk kdg2 tu sbb cuaca tk menentu mcm skrg ni

Ibu Ayra said...

btol tu diyana...utara malaysia skrg mmg sgt panas... kalau ujan pun sat sgt dan cuma menambahkan panas... dulu bdn ayra tak penah dihinggapi walau sedikit ruam pun tapi l anih selalu ada ruam2, merah abih bdn...

Diyana Zulkifli said...

ibu ayra:jgn kata anak ja,kita yg tua ni pun ruam bulih hinggap klu panas sgt.uwaa.plg tak tahan bila panas sgt,rs belengas je badan kan.huhu

d i d a said...

aku agak mesti anak2 hg tu rasa pelik dgn ekperimen hg tu..dok pikiaq awat la hari ni lain mcm ja..hehe..nk habaq, x dak idea lagi..ka x dak vocab lg.. :p