LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Saturday, May 8, 2010

Puasa pun tak habis ganti lagi,tapi tiket balik raya dah beli

Kepulangan pada hari raya Aidil fitri tahun ni, adalah kepulangan ke 4 kali saya ke rumah mak dan bapak metua saya.sob sob.pertama kali adalah masa bertandang lepas kawin.kedua kalinya adalah masa cuti sekolah Jun tahun lepas.ketiga kalinya adalah masa hari raya ke-3 tahun lepas.


ok.ok.saya tahu raya lambat lagi.tapi saya kejan laki i beli cepat2 tiket sebab takut tiket abis.nanti kena naik bas tambahan plak.kalau adalah bas nak gi sana.huhu


Kadang kadang saja balik.sebab tu saya boleh ingat berapa kali balik Beaufort.


Sekali balik,bawa sorang cucu. Dua kali balik dah bertambah lagi sorang cucu.


Tempoh 1 minggu aja di Sabah adalah sangat pendek untuk saya memanjangkan kaki berjalan jalan di Sabah. Sampai2 aje kene rush bersoping2 di pasar philipines sebabnya ,nanti bila dah balik ke beaufort, memang tak berkesempatan nak membeli belah.terpaksa cepat2 je blah lepas membeli disbbkan kesuntukan masa.*apa aku bebel ni.huhu


Kepada yang penah baca entry saya balik ke Sabah last year mesti ingat kan saya ada cerita tentang buah tarab. nak baca lagi? klik SINI.


Ok,kali ini balik kalau ada musim buah tarab tu., saya nak buat cucur goreng dan bawa balik. Hehehe. Abah saya selalu tanya naper tak bawa balik tapi nak seludup camne,buah tarab tu kuat baunya sama standard dengan raja buah-cik duri.


Takpe.kali ni,bawa balik yang siap dimasak. Yang ghupenye adalah macam ni. macam cempedak goreng je kan?tapi lagi sedap.



Semalam masa en suami tgh ngadap pc,nak beli tiket saya nampak ada servis tulis 'pek keselesaan'.
apa itu pek keselesaan?

SILA klik untuk tumbesaran
patutnya en suami tick aje air mineral untuk isterinye ni..haish.

ingatkan ape kebende le pek keselesaan tu...haha

Teka ada apa dalam kandungan pek keselesaan tu?Bantal ngan selimut ada cop air asia.itu yg sampai doploh lima hinggit.

i ni jakun,jarang naik kapai tebang..jadik saja beli buat souvenir...^^.dan mungkin bulih buat habuan untuk tidur. kalau sempatla nak tidur.

Harapnya bantalnye comel aje..buat susah diri je nak ngendong skali turun flight nnti.heh




kenangan bersama durian suluk. Hmm,aduila..mengancam betul tgk mia terjelir lidah camtu...haha


Ali di dalam perut saya.


isk.isk.durian tergolek golek. sedap ni weh...



5 comments:

sirna said...

buah tarab?1st time dgr...mcm besh jek

Halen said...

uishh damia ke tu ingatkan ali hahaha.. blk raya kali ni musim durian lg ble la kita ramai2 tunggu bwh pokok durian yer hehe

Mila_ibu najihah said...

wawwii..jun ni nk balik KK..harap da musim la..terliur la pulak pepagi buta ni

Diyana Zulkifli said...

sirna:hmm sedap tau buah tarab tu.manis n wangi.

Diyana Zulkifli said...

halen:hihi.kita tnggu kat dapur je alin.tgk para suami gi kutip buah durian yg gedebak gedebuk kat blkg umah mama.haha

mila:hihihi..itula..sedappnye tingat durian suluk tu.smenanjung mane ade.