LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, July 7, 2010

wajah wajah 1 Malaysia

Saat dan tika ini, saya betul betul rindu dengan budak budak techik yang mengelilingi hidup saya neh. ada dieorang reramai,riuh rendah. yelah,sepupu mia yang paling tua pun baru 5 tahun,pastu berderet deret saya dan kak ipar dan biras biras mengandung..ahaha.last year kebetulan plak,saya saing bawa perut dengan adik saya.due date 3 minggu ja beza.

Meh saya perkenalkan sorang sorang sepupu sepupu Mia dan Ali. sorang di Jitra dan yang lain tu semua ada di Sabah. last year saya balik,ada yang dalam perut mak depa lagi.tahun ni,raya kiranya Ali pun baru first time nak jumpa nenek Beaufort.


ni haa..si budak echa bersuara nyaring.bila dia bangun,orang lain tak bulih tido dah.jadik,bila tengok dia tidur kenalah paksa tidur jugak.klu tak,alamatnye sampai ke siang la satu isi rumah tak tidur sebab echa kuat nangis..hehe.tapi tu masa pantang dulu jala,skrg dia kuat senyum ja..kan echa kan?
namanye panjang..wan qhairina aleesya.tapi kami panggil echa. adik bradik susuan Mia and Ali. anak adik saya,Najjah. baka semenanjung..Jitra + Alor Star

Haa..hat budak thomey ni cuba tengok mukanya yang mulus.tak ori Melayu dah ni.hehe. From kemaman with love.combine dengan orang Beaufort...hehe. anak abang no 2 en ateng. Nasya.


Haa...hat dua ni, kembaq Mia and Ali ni. btui dak?seiras je muka. cuma beza Nani rambutnye lurus. Haiman plak lagi cina dari Ali. Anak - anak abang sulung en ateng. nih campuran beaufort dan Bongawan

Three liltle creatures yang shomeell2 ni plak anak kakak kedua en ateng. Nuyui ,Hans dan Habib. Beaufort + Kota Belud mari.



Haa...hat dua ni..tak yah dok pekenai dah. sapa kenai?hahaha. Ali the cina boy dan Mia yang serupa mek-siam-juai-kain..hoho.bukan ori jugak yang dua ni pun. Jitra + - x / Beaufort

rindunya anak2 ni..kalau berjumpa semua ni,gamat ...hmm,dapat dibayangkan macamana.

Harapan semua yang bergelar ibu dan ayah

Bila tersemai benih.harapannya cuma satu.

Benih akan bercambah dengan baik.

Tapi..

kalau ibu lupa siram,benih akan mati.

kalau ayah lupa baja, benih akan mundur.

Oleh itu

ibu jangan lupa. ayah pun jangan lupa.

Bila ibu dan ayah saling memperingati,

nescaya benih pun tak akan sesekali lupa pada asal usul kejadian...

5 comments:

fieza said...

Comel2 betul anak2 sedara awak..tapi saya tak nafikan org sabah semua cute2 kan

ch@ said...

salam perkenalan awaaak. hehe.

uiii semuanya cute lagiii gebu. comel betul. bila jmpe gerenti gamat suasana.

Mrs Hardlena said...

hahaha.. thn ni siap nk la kena sedia duit raya lebey. org lain la ble skip sbb anak lebeh dr 1 kami ni 1 ja anak haha.. so nk kena sedia 7 angpau..

cikpia said...

wei!!!!!!!!!!! comey nya!!!!!!

Diyana said...

fieza:cute2,cantik2,cun2 orang perempuan sabah...:)

ch@:huhu itula gamat gila.haha

halen:ops,duit raya..hmm a ah.kena sedia byk neh

s.o.f.i.a:hehe.anak sedara ateng suma tu,pia