LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, August 24, 2010

Cerai berai lerai terurai

sob.sob. huhu. rinduuuuuuuuuuuuuuuuu.*pang!lempang muka sendirik.rasanya baru 2 mnggu lepas mak abah mai kulim.rindu pa dia lagi.^^


seriusss rindduuuu gila sama mama n bapak.*yang ni tak dapatla nak pang sapa2.sebab faktor geografi dan kewangan memainkan peranan dalam proses untuk melepaskan rindu dendam itu...


boleh tepek sama yang ni?rindu jugak...rindu saat2 boleh bercengkerama cenggini.baru 1 week kawin ni.itu muka penuh rona rona pelangi tu.hoho
Kadang bila baca suratkhabar lama, baca cerai berai sana sinun.timbul rasa gerun di hati. macam2 saya fikirkan. kenapa?apa punca? sebab apa sampai ada suami yang ringan mulut sebut perkataan paling dibenci Allah itu?


huhu.


mak selalu pesan. jaga suami. jaga perutnya.jaga keperluan. dan jaga hati.
mama pun selalu ingatkan. sabar.doa.tawakal.itu kunci rumahtangga.
dan itu saya pegang sampai ke saat ini.

hua.perjalanan hidup berumah tangga baru beberapa tapak. masih banyak perlu dipelajari dari sifu2 berempat ini.

sangatlah berangan boley bermesra2an macam mak abah dan mama bapak sampai ke usia emas..dan sehingga ke akhir hayat.

sob.sob.belum ada masa berbuka dengan mak dan abah..di Jitra.sob.sob.minggu depan,kita balik yok alai?ya?ya?ya?

ahaha

7 comments:

BIONIC WOMEN said...

memang anak emak ler Diyana ni..hehe.
Anyway kita pun lum sempat berbuka pose ngan mak ugek..sob..sob ugek ler..huhu..ngan mak mertua dah selalu kan,,sebab duk skali.

mila.ibunajihah said...

alaa...kan saya pun dah ikut rindu omak dekat kampung..uhuhu..

Moga Allah lindungi ikatan perkahwinan kita semua.Amin.

FrH said...

anyway aku ialah anak yg mak pak cerai.
alhamdulillah, mertua aku mmg bole jadik contoh & idola aku, mcm mak pak & mertua hang.
harap2 perkahwinan aku pon jadik mcm mertua aku & mak pak & mertua hang. =)

MamaIlhan said...

uit..mai la sini buka posa ngan aku plak..hang x windu ker zaman kita berempat dedulu? uhuk..uhuk..uhuk..part rumiey minum air kelapa champoq tisu muka tu...ingat x? aku xbley luper la...('',)

transformed housewife said...

setuju dgn pesanan mak Diyana tu.

kinna said...

mmg dlm rumahtangga kena sabaq byk,kan..tolak ansur jgn lupa..kalo tak sbq, tak tau la..

sy yg dok kl ni dh smp kg utk bukak posa ngn mak..mgg ni turn umh mertua plak.. :)

neway, smoga bahagia ke akhir hayat

adianiez AIDA said...

esok mak abah aida dtg. rindu kat mereka... betul la tu, kena jaga perut suami. tu yg utama...