LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, August 30, 2010

harapan merdeka dari saya

ucapan ringkas saya sempena HAri Kebangsaan esok hari.



kalau boleh nak Malaysia macam 7 tahun yang lepas.
kalau boleh nak orang kat atas ni kembali..
kalau boleh nak bersemangat macam dulu2


sekarang ini secara jujurnya, semangat saya.adalah takat skala 5 ke bawah.
rasa mendatar di dalam hati
tak tahula kenapa
dulu mungkin saya pernah berWARNA. sapa yang kenal saya, sangat tahu dengan warna saya itu.
tapi tidak hari ini. hari ini,saya tidak berwarna apa2.baik biru, atau hijau..atau merah.atau warna bijik remia..haha.sapa tatau warna biji remia warna apa?angkat tangan.


Kembalilah semangat. semangat telah hilang. hanya disebabkan kepercayaan yang pudar dari hari ke hari.


Saya tidak mempercayai sesiapa lagi sekarang...


semuanya saya nampak serupa.


selfish.propaganda.gilak.gilak kuasa.


apapun, saya sayangkan Malaysia.


SELAMAT HARI KEBANGSAAN!


Merdeka!Merdeka!Merdeka! merdekalah semua hati dari perasaan kotor..amin

warna biji remia= ungu

7 comments:

.: Ain Rusli aka Ibu Qaisara:. said...

aku pun sama!nak yg dulu2 jugak..skang dah kureng nak sambut merdeka..tak mcm dulu..huh!

myoliza said...

tahun ni mmg tak terasa nak sambut merdeka, tak semeriah dulu2,..walauapapun diri kita harus MERDEKA dari hasutan nafsu dengki khianat sesama kita. selamat hari merdeka,MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!

atulhani said...

buah remia tu buah aper? jangan kata warna, buahnya pun aku tatau.. hehehe..

pasal merdeka, aku pun malas nak pk.. cuma pk, esok orang cuti, aku kerja.. hehe

eiNa said...

k.eina pun sama!!!
rasa kurang semangatnya kan..

transformed housewife said...

mmg merdeka skrg maknanya cuti je bg kebanyakan org. politik kita kacau bilau.

d i d a said...

aku tau kaler remia..hm..buah remia cmna ar. kehkeh.

ya la tak semangat sgt skrg. ka semangat nak raya. ;p

BIONIC WOMEN said...

saya pun mengharapkan Tun Mahathir kembali..ska cara pemerintahan beliau..pekerja dapat bonus, harga barang boleh kawal, pembangunan pesat dan aman....tapi naper ler masa tu macam2 org kutuk tun ni..skang rasakan..tengok ler aper dah jadi ngan malaysia