LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, October 27, 2010

Telefon bimbit lebih kotor dari tombol pintu tandas

Sekumpulan penyelidik yang menganalisis 30 telefon bimbit mendapati bahawa telefon bimbit mengandungi bakteria hidup 18 kali lebih banyak berbanding tombol pintu tandas!

Telefon bimbit perlu sentiasa disteril dan dibersih menggunakan pembersih beralkohol bagi mengelakkan pengumpulan bakteria.Lebih-lebih lagi hasil penelitian menunjukkan bakteria yang ada pada telefon bimbit dapat ditularkan dengan mudah kepada individu lain yang memegang atau bersalaman dengan pemilik telefon bimbit terbabit.

- petikan dari majalah Harmoni 1-15 November yang cover kulitnya adalah Dr SMS dan wifenye yang comel itu,Dr Halina.

Haa..korang? bila dah baca sebahagian artikel neh, saper orang pertama yang korang terbayangkan?

Kalau saya takde orang lain la,terus terbayang anak2 la of coz....huhu

Baik Mia baik Ali, henset papa and mama depa..adalah objek kegemaran dimasukkan dalam mulut...hmm.

Mulai hari ini,

sila jauhkan telefon dari anak2. Bukan telefon ajala..segala objek2 yang berisiko ada kuman,bakteria bagai..

2 comments:

.: Ain Rusli aka Ibu Qaisara:. said...

betul la weh..bahaya kan? napela tak terpikir sebelum ni..dahla henfon mmg mainan sara..aiseh..

Diyana Zulkifli said...

bkn stakat henfon ja..remote tv,kunci kereta,mouse..semue2 yg terdedah tu actually merbahaya.tp itula,yg anak2 suka kulum pun.huhu