LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, December 3, 2010

bila petang menjelma

korang rasa apa yang mia ali tengokkan neh?

siap angkat2 tangan lagi mia



tengok pokok kelapa jiran sebelah.rasanya ada tupai tak pun burung kot hinggap.itu yang leka je budak berdua tu melangut tu tengok ke atas.

adik yang tamak,rembat basikal kakak.nasib kakaknye baik kan?heh
inilah saat2 yang ditunggu budak berdua ni.apa lagi kalau bukan main2 di laman rumah.

dan ini jugalah saat yang saya tunggu.senang nak umpan kasik makan,sambil derang main2 kat luar camni.

kalau dalam rumah,jenuh nak kejar tambah lagi si mia tu..susah btul nak buka mulut jamah makanan.

bila derang leka main basikal macam ni..bolehla nak suap 3-4 suap bubur.

haha.akhirnya pokok bunga ros saya ada daun.tuan takde masa ginila nasib  pokoknya.
saya jarang sangat,keluar bermesra2an dengan pokok2 di luar rumah. itupun,nasib jugala ada serai,pandan.6-7 pasu bunga.paksa diri beli jugak.takut ade jiran kutuk,tengok laman saya yang macam padang jarak tu.lapang..langsung,takda apa2 tumbuh2an.hehe.

niat di hati tu ada.tapi,hmm. ada 24 jam saja.kalau ada extra lagi 3-4 jam,nak jugak saya luangkan masa kat luar.

kalau dapat keluar pun,kejap2 ajela..itupun,bila curik2 sapu laman rumah..tak sempat seminit,dah dengar ali nangis.kak mia ketuk kepala dia.

rasanya,kena tunggu ali boleh jalan dululah.bolehla ajak derang main tanah kat luar.

sekarang ni,saya ajak mia sorang ja.tapi boleh kejap2 juga pun. ali cembeng.bukan boleh tinggal lama2.nanti melalak.huhu

ada hati nak tempah para besi yang boleh gantung2 orkid.cantik je rasa klu leh gantung2 orkid kan.
ada hati juga,nak buat kebun kecik tanam sayur tepi rumah.

ada ajela niat tu.tapi bila ntah,nak realisasikan..haha

11 comments:

d i d a said...

comelnya gambar mia yg last tu...hehe..mcm best tgk hg ada 2 anak kecik cmtu..kalo leh dpt sepasang aku pun nak jugak. teringin. haha yg ni pun tak lepas lg.

Diyana Zulkifli said...

dida:aku tingin nak kembaq..huhu.skali lg beranak,okla kan.dpt 2.huhu.tp aku tkde gen kembaq cam ang.heh

d i d a said...

aku ada pun lum tentu dapat..tp dlm hati mmg nak..next pregnancies la kot insyaallah.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

lebih kurang mcm kina je nih. heheheheh

lily lotus said...

bestnya kalau laman rumah luas :) takyah gi main jejauh..selamat bercucuk tanam

Diyana Zulkifli said...

kina:hihi.aktiviti kegemaran kan.heh

lily lotus:luas ajela.isinye tkde pun.huhu

mzhany said...

huhu, rajinya menanam kalau hany mesti tak tumbuh ;)ayah hany kata tgn panas...kalau ayah tanam semua nya tumbuh....

Shikin said...

Wah..best nye cuti sekolah..boleh lah buat projek pokok bunga tu..tanam pokok plastik je ana..tak payah siram... takpun tanam pokok yg tak manja..orkid manja sussah bela..bela pokok yg tak beracun ..pergi nursery beli yg dah siap dalam pasu dan jgn lupa beli gel untuk tahan air sbb tak perlu siram selalu..

Diyana Zulkifli said...

shikin:huhu.mak ngah..wah kene rajin tu siap beli2 gel lg tu utk pokok.ana tk serajin itu.hihi

atulhani said...

aku tak pernah tanam pokok bunga ke pokok lada ke apa ke eheheheh..

mia n ali bertambah comel la.. gerammmm....

Diyana Zulkifli said...

atulhani:hehe pasni kena tanam jg la 1-2 pokok.haha